Thursday 8 December 2016

‖ sekadar luahan ‖ ♥


Tak tahu patut ke x patut aku cerita menda ni, cuma nak luahkan jugak rasa terkilan tu.. Semenjak 1-2 bulan lepas situasi aku mcm serabut sikit, Sebab abah buat hal cabut tiub dialisis kt leher so da x pergi dialisis da sekarang ni ikhtiar n doa baik2 jelah. Sebelum anak2 admitted ward dorang da macam x terurus sikit dgn aku x dpt siapkn makanan diaorang. Lepas warded 10 hari tu aku terpaksa on ubat akid sebelum keje n balik keje je sbb nnt langsung x mkn ubat.

Sekarang ni just buatkan makanan akid je, haziq hari2 makan nasi n telur + kicap setiap hari, bayangkan la ehh dlm peti tu ada telur dlm 15 biji semua telur tu Haziq abeskan dalam masa 10 hari. Akid lak kalo aku x masak nenek la yg masak bubur.

Paling haru smlm laa, aku masak sup + leher ayam pastu aku masuk la sekali nasi n biarkan masak. Sebab yang aku tahu Mak yg akan blender nasi Akid. Smlm balik keje aku check la nasi dia sbb aku nk tngok ada balance x, sbb nk campur dgn ubat Akid. Aku tengok kaler coklat2 aku ingat Diaorang letak kurma masa aku pegang bubur tu aku tngok dorang da blender nasi + leher ayam tu.

Allahu aku x kuat, malas la nak tanya lebih2 sbb yang jaga family sendiri kan. Pastu aku tanya Mak ckp Mak x bagi pon sbb ada tulang. Masa nak balik tu Akak aku ckp Akid muntah mkn nasi tu, Aku terus kata Allah dlm nasi tu kan ada tulang sekali napa la bg, xkan la leher ayam yng bertulang tu boleh blend sekali n bg akid makan. Tp mungkin aku silap jugak sbb x keluarkn tulang ayam tu sebelum g keje

Malam tu Akid daa demam, hope cepat la sihat mama da EL 8 hari da nakkk, mlm bagi ubat pon dok muntah2 pastu tido start Wheezing.
Haishhh stop la malas da nak ingat balik. Now misi mencari pengasuh mudah2 hann ada la yg dekat area rumah sbb nk kena anta awal 7pg n ambk lmbt sebelum 7mlm. Mintak2 la cukup makan minum kami. Kena kerja kuat la kan? Gaji da la ciputt jee.

No comments:

Post a Comment