Tuesday 15 March 2016

|| 1years, throwback Seoul, KOREA [Spring] || ♥♥♥




Da Dekat sebulan setahun aku n En Husband balik dari korea.. serious, really miss korea so much..ni tulis pasal korea ni sebab feeling2 masa kat kore laa tue..**tutupmukamalu**  

trip aku ni aku pergi sama2 dengan SIL n Anak2 my SIL..Trip kami 6d4n..11 Mar 2015 ~ 16 Mar 2015 musim Winter~Spring, ☃ Tapi belum masuk musim Bunga lagi, kat Nami island Ice baru mencair.. Kitaorang pergi Korea ni main redah jee..X pakai mana2 agensi travel..Alhamdulillah semua berjalan dengan lancar n Alhamdulillah dapat jugak faham Subway Line semua tu..:)

  

So Far semua berjalan dengan lancar..Guesthouse yang sangat selesa, Dekat dengan subway Itaewon, hangangjin & Noksapyong Station. Yang paling penting kitaorang duduk betul2 dekat Bandar Itaewon. Senang dapat makanan halal hari2 makan kebab je..n dekat dengan 

Seoul Central Masjid Itaewon.


1day pergi Pulau Nami n Doota Mall. Padahal Jauh kot subway ni..hhahaha nampak sangat kan itinerary x tersusun sebabnya x sempat..Just listkan mana nak pergi n Subway mana nak turun semua tu je..X sempat tu sebab dok melayan Qaiser Haziq jelah,tu yang manja sampai sekarang Mama nak berkepit je dgn die hhahaa..Lgpon aku ada masa nak survey sume kat opis je..:D
Next day pergi Itaewon Seoul Central Masjid..Sebab hari Jumaat..Pastu terus g Hongik Univ. Station sebab nak pergi Hello Kitty Cafe..:P

Nasib jumpa sbb tanya sume orang kat sana dorang cakap tutup..+_+ tapi senenarnya pindah kat tempat lain je sampai malam kami dok sana, sebab tu la rasa x puas berjalan kat korea. kitaorang g  Pulau Nami n Doota Mall, Hello Kitty Cafe, Myeong-dong Street Market, Namdaemun Market, N Seoul Tower and last but not least Everland.



Mula2 x plan pon nk g Korea, sbb nama aku n Husband last booking sebenarnya..hihihihii..

Pergi pon sbb aku dok baca WhatsApp group family Husband terus aku cite yg kakak die n anak buah die g Korea, pastu Husband tanya Kaksu then kaksu ckp baru booking, Husband tanya aku nak g x?pastu aku ckp x tau ..then die tanya Kaksu duit tiket return, at the same time terus die on nak join..



Tapi Seriously xpernah pon aim nak g Korea or tempat2 jauh yg dok berejam jam flight..

Bila da pergi korea SUMPAH aku RINDU KOREA.. RINDU environment kat sana, RINDU weather kat sana..Kalo travel sorang kat sana pon serious boleh survive coz pada aku tempat selamat.. Kalo tanya jalan, depends la kadang2 org x nak layan sbb rushing, kadang2 nak tolong tp x faham nak explain, ada yg akan cuba bg direction and kalo bernasib baik dorang akan anta korang line mana nk tunggu subway n kalo lg 'ong' dorang tolong hantar kan..see seronok kn?



Bila da tahu aku nk g KOREA tiap2 malam aku google tempat kat sana, cari tempat2 best, tempat makan, tempat solat, transport n yang paling penting Subway dorang la..

Subway tu aku x paham pon masa dok godek2 tp bila kat sana terus boleh paham..



Yang aku aim sebelum travel sebenarnya The 4 Best Coffee House in Korea, [Angel In-us Coffee, Twosome Coffee, Caffe Bene & Tom n Toms Coffee] Shopping Mall, Korean Street Foods, Noryangjin Fish Market & Theme Park[Everland Resort & Lotte World Adventure Park], Beli T-Shirt Running Man with Nametag, Bungee Jumping kat Nami Island, Pakai Hanbok, Petite France, Gamcheon Culture VillageTaejongdae Resort ParkJungmun-Daepo Jusangjeolli Cliff, Jeju Island & Busan 


Bungee Jumping, T-Shirt Running Man with Nametag & Best Coffee in KoreaPicture Credit to : http://www.zurianaazreen.com



Aku just listkan tempat yang aku g je dulu nnt sempat NEXT ENTRY aku sort by day n subway mana nak naik/turun yee..:) n kat tempat tu apa yang best n apa ada kat sana

No comments:

Post a Comment